تبلیغات
علوم ورزشی - پیشگیری و درمان کمر درد !!!
  • All Sport

    pic 1

  • UFC

    pic 2

  • No Rest

    pic 3

  • Fitness

    pic 4

  • Football

    pic 5

  • Runner

    pic 6

INFORMATION
ATOM

رسانه فرهنگی علوم ورزشی تنها درزمینه علوم ورزشی فعالیت میکند
و هدف آن رشد و توسعه ورزش در ایران میباشد و
هیچ ارتباطی با سایت های غیر اخلاقی و مغایر با نظام جمهوری اسلامی ندارد
و به هیچ عنوان تحت نظر ارگان ، سازمان ، نهاد و جنبشی نمیباشد و تنها از قوانین جمهوری اسلامی ایران پیروی میکند

ارتباط با مدیریت

آدرس قابل دسترس و بدون محدودیت سایت علوم ورزشی
http://silver-sport.mihanblog.com
Address Finder
 تبلیغات
بـســم الله الـــرحمــن الــرحــیـــــم
به نام خداوند بخشنده و مهربان

پیشگیری و درمان کمر درد !!!


Views
comments


با عرض سلام خدمت دوستان
دیروز که رفتم باشگاه متوجه شدم چند تا از دوستام کمر درد دارن ( مثل خودم ) علت هم همین ورزش هایی بود که انجام میدادن ... حالا یا ضربه خورده بودن یا یه چیز سنگین بلند کرده بودن ... این شد که  اومدیم این مطلب رو گذاشتیم
لطفا همراه باشید

خب حالا چند راه واسه درمان کمر درد  :
1-همیشه صاف و مستقیم بشینید
یکی از بدترین کارهایی که در طولانی مدت به کمر آسیب می رساند، نشستن به حالت خمیده یا به اصطلاح قوز کردن است. البته نشستن به حالت صاف و مستقیم به مدت طولانی نیز برای کمر مضر است و به آن فشار وارد می کند. اگر کار شما به گونه ای است که مجبورید زیاد بنشینید این کار را چند بار در روز انجام دهید: به صندلی خود تکیه بزنید و پاها را بر کف زمین قرار دهید و به کمر خود کمی انحنا بدهید. برای کسب نتایج بهتر سعی کنید در طول روز چند بار از صندلی خود جدا شده و بایستید تا به کمر خود کمی استراحت دهید.

2-هرگز اجسام سنگین بلند نکنید
ضربه ای که بلند کردن یک جسم به کمر می زند الزاما به دلیل وزن آن نیست، مهم تر از وزن جسم این است که شما چگونه جسمی را از زمین بلند می کنید. البته هیچ گاه سعی نکنید اجسام سنگین را از زمین بلند کنید. وقتی خواستید جسمی را بلند کنید در حالیکه کمرتان صاف و مستقیم و سرتان بالا است نزدیک به آن شیء چمباتمه بزنید. سپس بایستید و از پاهایتان برای بلند کردن جسم استفاده کنید. به هنگام بلند کردن جسم از روی زمین، هرگز نچرخید و یا خم نشوید تا به کمرتان آسیب وارد نشود. پس سعی کنید وفتی کمر درد دارید اصلا سراغ بدنسازی و ورزش های مشابهش نرید تا وقتی که بهبودی کامل پیدا کنید.

3-وزن بیشتر = کمر درد بیشتر
تناسب اندام از کمر درد پیشگیری می کند. کمر درد در بین افرادی که فاقد تناسب اندام هستند بخصوص کسانی که تمام طول هفته را نشسته اند و فقط آخر هفته ها ورزش و فعالیت شدید دارند، شایع تر است. و همانطور که شما هم می دانید چاقی نیز از مهمترین عواملی است که به کمر فشار و استرس وارد می کند.

4-معجزه دراز نشست در بهبود گودی کمر و  کمر درد
با توجه به این که بیشتر علل کمر درد ضعف عضلات شکم و کمر است ... ورزش هایی که موجب تقویت این عضلات میشود بهترین درمان محسوب میشوند که یکی از همین بهترین درمان ها حرکت دراز نشست هستش که اگر به طور مرتب هر زور انجام شود کمر درد به طور کلی بر طرف میشود .


5-تقویت عضلات و ستون فقرات
به طور كلی از حركاتی كه باعث تقویت عضلات شكم و انعطاف پذیری عضلات ستون فقرات می شود استفاده می كنیم.  به این لینک یه سری بزنید  :   http://www.persianfine.com

6- استراحت ستون فقرات = خواب صحیح
به این صورت که به پهلو میخوابید و زیر پای مخالف پهلویی که روی تشک هست رو یه بالش قرار میدیم
( بعد از چند دقیقه برای طرف دیگه ی پلهو هم این حرکت رو انجام میدیم )

7- راه رفتن صحیح = بهبود کمر درد و مخصوصا گودی کمر
رعایت الگوی درست راه رفتن درطول روز، شکم را بداخل دادن و نگه داشتن این حالت.

8-انجام حرکت گهواره

در حالی که پشت خوابیده اید پاها را به سمت شکم جمع نموده و در حالی که دستها را دور پا قلاب نموده اید گهواره را اجرا نمائید.(4 ست 15 تکرار)

9- انجام حرکت گربه عصبانی
حالت چهار دست و پای گربه را به خود گرفته ... به شکلی که کف دست ها روی زمین پاها روی زانو به همراه انقباض عضلات شکم  .تا قوس ناحیه کمر را کم کنید(گودی کمر رو پر کنید).(4 ست 15 تکرار)

10-خوردن نخود و حلیم
توی یک کتابی خوندم (فکر کنم گنج های معنوی بود) که از اهل بیت سفارش شده خوردن نخود و حلیم به بهبود کمر درد کمک میکنه .

11-سیگار و قلیان و محصولات نیکوتین دار
کشیدن سیگار و قلیان در افزایش کمر درد و تاخیر انداختن توی دوره درمان نقش داره ... ( پیشنهاد میکنم در این باب یه مقدار تحقیق هم بکنید)

12- خوردن آب به مقدار لازم
یکی از علل تقریبا شایع کمر درد کمبود آب بدن است...
دیسک های موجود در قسمت کمر هر انسان پر از مایعات است و مانند کمک فنر عمل می کند، فعالیت بدنی منظم و میزان کافی مایعات، دیسک ها را آب رسانی کرده و رفلکس و انعطاف ها را افزایش میدهد و به آن ها اجازه می دهد تا قسمت فوقانی بدن را حمایت کنند.

13_مراجعه به پرشکان متخصص
پزشکان برای مبتلایان به کمر درد روش های درمانی چون ماساژ، طب سوزنی، یوگا و ریلکسیشن که اثرات مفید آنها بر کاهش درد به اثبات رسیده است را نیز پیشنهاد می کنند. بهتر است برای کسب نتایج بهتر به مراکز معتبر و متخصصین با تجربه این علوم مراجعه کنید.


لطفا یه سری هم به این سایت بزنید www.spineiran.com

خب دوستان خودتون میدونید که این راه هارو تو هر سایتی بگردین پیدا میکنید ولی مهم ترین نکته توی درمان این هستش که به کسی که تخصصش توی برطرف کردن مشکل شماس مراجعه کنید ...اینم بگم که من با استفاده از همین تمرینات مخصوصا دراز نشست و روش گربه  کمر دردم خوب شد ...  یا علی


برچسب ها : کمر درد درمان کمر درد پیشگیری از کمر درد آسیب به ستون فقرات خطرات کمر درد
Read More
date سه شنبه 10 مرداد 1391
Author : Dr
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


مطالب گذشته
ابر برچسب ها
Follow Me
Today Visit :
Yesterday Visit :
Month Visit :
Week Visit :
All Visit :
Total Author :
Total Post :
Online : User
control ToolBar
User Avatar
Icon Toolbar Guest Welcome To silver-sport