تبلیغات
علوم ورزشی - آموزش گرم کردن صحیح بدن
  • All Sport

    pic 1

  • UFC

    pic 2

  • No Rest

    pic 3

  • Fitness

    pic 4

  • Football

    pic 5

  • Runner

    pic 6

INFORMATION
ATOM

رسانه فرهنگی علوم ورزشی تنها درزمینه علوم ورزشی فعالیت میکند
و هدف آن رشد و توسعه ورزش در ایران میباشد و
هیچ ارتباطی با سایت های غیر اخلاقی و مغایر با نظام جمهوری اسلامی ندارد
و به هیچ عنوان تحت نظر ارگان ، سازمان ، نهاد و جنبشی نمیباشد و تنها از قوانین جمهوری اسلامی ایران پیروی میکند

ارتباط با مدیریت

آدرس قابل دسترس و بدون محدودیت سایت علوم ورزشی
http://silver-sport.mihanblog.com
Address Finder
 تبلیغات
بـســم الله الـــرحمــن الــرحــیـــــم
به نام خداوند بخشنده و مهربان

آموزش گرم کردن صحیح بدن


Views
comments

اهمیت و ارزش گرم کردن در سالهای اخیر برای مربیان روشن نبوده و مربیان بدون اینکه از اصول فیزیولوژیکی و نحوه گرم کردن کاملاً آگاه باشند ،پایه و اساس کار را صرفاً بر روی یک دسته ورزشهای متداول قرار می دادند که این رویه تدریجاً جنبه عمومی پیدا می نموده است ولی امروزه آگاهی از فیزیولوژی ساختمان ماهیچه ها و کاربرد حرکات کیفی و کمی آن نشانگر این واقعیت است که تا چه اندازه گرم کردن در حسن اجرای مهارتهای ورزشی سهم بسزایی داشته است . اگر چه بعضی از محققان طب ورزشی گرم کردن را بر جنبه های روانی آن متکی دانسته اند و از طرفی افزایش کارایی را عامل بزرگی برای جلوگیری از صدمات یا پاره شدن احتمالی ماهیچه ها قلمداد نموده اند .

بعبارت دیگر منظور اساسی از گرم کردن بیدار ساختی بدن و به کار گرفتن آن برای آهنگی سریع و گردش خون و بالا بردن تعادل عصبی و واکنش های مربوط به بدن به هنگام واکنش های بعدی می باشد .

گرم كردن و آماده سازی بدن:

گرم كردن برای رسیدن به هدف های زیر انجام می شود :

1- آمادگی بدنی   2- پیشگیری از آسیب های ورزش   3- آمادگی ذهنی و روانی


 گرم كردن عمومی و گرم كردن اختصاصی

- گرم كردن عمومی : شامل حركاتی است  كه بدن را به طور كلی و عمومی گرم می كند و در كلیه رشته های ورزشی انجام می شود و با فنون و مهارت هایی كه باید در یك  رشته خاص ورزشی انجام شود مستقیما ارتباط ندارد .

 گرم كردن عمومی سه مرحله  دارد :

1- راه رفتن و دو نرم   2- نرمش های عمومی 3- كشش

منظور اساسی از گرم کردن بیدار ساختی بدن و به کار گرفتن آن برای آهنگی سریع و گردش خون و بالا بردن تعادل عصبی و واکنش های مربوط به بدن به هنگام واکنش های بعدی می باشد

- گرم كردن اختصاصی : گرم كردن اختصاصی مرور فن و مهارت هایی است كه ورزشكار در تمرین یا مسابقه باید انجام دهد  برای مثال : در رشته والیبال بازیكنان پس از گرم كردن عمومی . چند حركت پاس پنجه و ساعد  را انجام می دهند یا در بازی بسكتبال بازیكنان چند بار انواع دریبل و پاس و شوت و ریباند و ضد حمله را تمرین می كنند .

اصولی كه در گرم كردن باید رعایت كرد

1-تمرینات گرم كردن باید به تدریج و به آرامی انجام شود .

 2- مدت و شدت گرم كردن باید به اندازه ای باشد تا درجه حرارت عضلات و بخش های داخلی بدن را افزایش دهد . اما این به معنی انجام تمرینات طولانی و شدید نیست زیرا خستگی و  كاهش ذخایر انرژی را در پی خواهدداشت .

3-  فاصله زمانی گرم كردن تا آغاز تمرین اصلی یا مسابقه باید كوتاه باشد ، اگر چه ممكن است اثر گرم كردن 45 دقیقه پس از پایان آن باقی بماند اما برای دست یابی به بهترین نتیجه، فاصله پایانی گرم كردن تا آغاز تمرین یا مسابقه نباید از 15 دقیق بیشتر باشد .

4- با گرم کردن زاویه مفاصل را باید بتوانیم به حداکثر انعطاف اش برسانیم .

5- شدت گرم كردن به آمادگی فرد بستگی دارد و از 60 تا 80 درصد اكسیژن مصرفی متغیر است .

 6-گرم کردن باید طوری باشد تا دستگاه عصبی را برای صدور فرامین در مهارتهای سریع و یا در عکس العمل های مختلف آماده نماید .

مزایای گرم كردن بدن به قرار زیر است:

- افزایش سرعت انقباض و از انقباض خارج گشتن عضلات.

- تسهیل مصرف اكسیژن. زیرا در عضلات گرم شده سرعت آزادسازی اكسیژن از هموگلوبینها افزایش می یابد.

- تسهیل جریانات عصبی و متابولیسم داخل عضلات بدن.

- افزایش جریان خون به عضلات.

- افزایش تدریجی حرارت بدن.

- كاهش آسیب ها و صدمات ورزشی به خاطر افزایش قابلیت ارتجاعی عضلات.

- كاهش گرفتگی عضلات و جلوگیری از افزایش ناگهانی فشار خون و حرارت بدن.

- آماده سازی سیستم عصبی،رباطها،مفاصل،عضلات،سیستم قلبی-عروقی و سیستم عصبی برای انجام فعالیت ورزشی خاص.

گرم كردن اختصاصی مرور فن و مهارت هایی است كه ورزشكار در تمرین یا مسابقه باید انجام دهد  برای مثال : در رشته والیبال بازیكنان پس از گرم كردن عمومی . چند حركت پاس پنجه و ساعد  را انجام می دهند یا در بازی بسكتبال بازیكنان چند بار انواع دریبل و پاس و شوت و ریباند و ضد حمله را تمرین می كنند

- بهبود جریان خون قلب و افزایش انعطاف پذیری عضلات.

- آماده سازی ذهن و روان ورزشكار.

اجزاء تشكیل دهنده مرحله گرم كردن:

- دویدن آهسته به مدت 5 تا 10 دقیقه. هدف آن: افزایش حرارت بدن و عضلات.

- حركات كششی به مدت 10 تا 15 دقیقه. هدف آن: افـزایش دامنه حركت و نرم كردن عضلات.

- تمرینات ویژه ورزش مورد نظر به مدت 10 دقیقه.

Read More
date دوشنبه 14 شهریور 1390
Author : Dr
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

This is nicely expressed. !
buy levitra 20 mg buy levitra 20 mg levitra 20 mg buy levitra 10mg levitra 10 mg kopen levitra 20 mg bayer prezzo buy levitra generic levitra generic buy generic levitra levitra prices

date : پنجشنبه 19 مهر 1397 05:25 ق.ظ
user Avatar

Kudos. I like it!
buy viagra overnight shipping cheap generic viagra uk where can i buy real viagra online viagra pharmacy online rx online buy viagra online uk no prescription viagra online pharmacy uk buy viagra online australia buy real viagra online order viagra without prescription

date : سه شنبه 13 شهریور 1397 03:33 ق.ظ
user Avatar

You explained that superbly.
purchasing cialis on the internet cialis venta a domicilio buy cialis cheap 10 mg cialis coupons cialis with 2 days delivery cialis rezeptfrei cipla cialis online we like it safe cheap cialis only now cialis for sale in us cialis rckenschmerzen

date : دوشنبه 12 شهریور 1397 01:24 ق.ظ
user Avatar

Thank you. Awesome information!
cialis mit grapefruitsaft cialis en 24 hora viagra or cialis viagra vs cialis link for you cialis price cialis 20mg preis cf if a woman takes a mans cialis generico cialis mexico cialis price thailand cialis 20mg preis cf

date : یکشنبه 11 شهریور 1397 12:26 ب.ظ
user Avatar

You said it very well.!
how to buy viagra safely online viagra cheap uk viagra to buy buy herbal viagra online where to buy viagra online without prescription natural viagra where to buy viagra purchase viagra how old to buy viagra buy viagra online pharmacy

date : سه شنبه 23 مرداد 1397 03:07 ق.ظ
user Avatar
Buy cialis say :

You revealed this terrifically!
cialis pills price each cialis sicuro in linea acquisto online cialis cialis pills in singapore cialis preise schweiz cialis per paypa overnight cialis tadalafil we choice cialis pfizer india cialis prezzo al pubblico callus

date : دوشنبه 7 خرداد 1397 02:21 ق.ظ
user Avatar

Thank you! An abundance of material.

online pharmacy for viagra how to get viagra cheap rx pharmacy viagra viagra pharmacy prices buy viagra brand online viagra buy generic viagra cheap viagra uk price viagra best buy buy generic viagra usa

date : سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 03:57 ق.ظ
user Avatar

You actually mentioned this wonderfully.
female cialis no prescription cialis kaufen dose size of cialis estudios de cialis genricos buying cialis on internet cialis daily reviews only now cialis for sale in us cialis purchasing we choice cialis uk cialis rezeptfrei sterreich

date : جمعه 3 فروردین 1397 04:03 ب.ظ
user Avatar
Buy cialis say :

Factor effectively regarded..
buy cialis online nz cialis prezzo di mercato canadian discount cialis cialis bula cialis 10mg prix pharmaci overnight cialis tadalafil tesco price cialis acheter du cialis a geneve no prescription cialis cheap tesco price cialis

date : یکشنبه 27 اسفند 1396 11:01 ب.ظ
user Avatar
اطلاعات عالی خوشبختانه من سایت شما را با شانس کشف کردم
(stumbleupon) من آن را برای بعد نشانه گذاری کردم

date : جمعه 24 آذر 1396 04:49 ب.ظ
user Avatar
Hi, its pleasant article on the topic of media print,
we all know media is a enormous source of information.

date : سه شنبه 2 خرداد 1396 02:00 ب.ظ
user Avatar
Deana say :
I think the admin of this web site is in fact working hard in support of
his site, for the reason that here every stuff is quality based information.

date : دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 09:34 ق.ظ
user Avatar


مطالب گذشته
ابر برچسب ها
Follow Me
Today Visit :
Yesterday Visit :
Month Visit :
Week Visit :
All Visit :
Total Author :
Total Post :
Online : User
control ToolBar
User Avatar
Icon Toolbar Guest Welcome To silver-sport