تبلیغات
علوم ورزشی - روزه تاثیر منفی در فعالیت ورزشی ندارد
  • All Sport

    pic 1

  • UFC

    pic 2

  • No Rest

    pic 3

  • Fitness

    pic 4

  • Football

    pic 5

  • Runner

    pic 6

INFORMATION
ATOM

رسانه فرهنگی علوم ورزشی تنها درزمینه علوم ورزشی فعالیت میکند
و هدف آن رشد و توسعه ورزش در ایران میباشد و
هیچ ارتباطی با سایت های غیر اخلاقی و مغایر با نظام جمهوری اسلامی ندارد
و به هیچ عنوان تحت نظر ارگان ، سازمان ، نهاد و جنبشی نمیباشد و تنها از قوانین جمهوری اسلامی ایران پیروی میکند

ارتباط با مدیریت

آدرس قابل دسترس و بدون محدودیت سایت علوم ورزشی
http://silver-sport.mihanblog.com
Address Finder
 تبلیغات
بـســم الله الـــرحمــن الــرحــیـــــم
به نام خداوند بخشنده و مهربان

روزه تاثیر منفی در فعالیت ورزشی ندارد


Views
comments




عضو فدراسیون پزشكی جمهوری اسلامی ایران گفت: روزه در صورت توجه به مسایل تغذیه‌ای تاثیر منفی در فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای و مبتدی افراد نمی‌گذارد. دكتر "فریال فانیان"روز یكشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهترین زمانبرای ورزش بعد از سحر و افطار است چون بدن نیازهای تغذیه‌ای خود را رفع كرده ومی‌تواند آماده فعالیت‌های حرفه‌ای و عادی باشد. وی به ورزشكارانی كه در طول روز باید ورزش و تمرین كنند، توصیه كرد: هنگام سحر وافطار از غذاهای انرژی زا سبك و مقوی مانند شیر، خرما، عسل، سبزی، چای و آبمیوه‌هایی چون پرتغال، لیمو و هویج بیش از  گذشته استفاده كنند. وی با اشاره به ‌اینكه كاهش قند خون در شرایط روزه‌داری به ویژه در نیمه دوم روز،بروز می‌كند، افزود: رعایت موارد فوق از سوی ورزشكاران حرفه‌ای و عادی ضروری است. وی بااشاره به‌اینكه كم‌آبی، كاهش حجم‌خون و مایعات از جمله اثرات روزه‌داری بربدن ورزشكار و یا دیگر افراد است، گفت: برای جلوگیری از مشكلات كم‌آبی، بی‌حالی وسستی بدن، اختلال در تنظیم درجه حرارت بدن، جلوگیری از غلیظ شدن خون و كاهش اكسیژنرسانی مغز و عضلات در فاصله افطار تا سحر، آب و مایعات مصرف شود. عضو فدراسیون پزشكی جمهوری اسلامی افزود: در صورتی كه فرد روزه‌دار قصد فعالیتورزشی دارد، برای جلوگیری از كاهش فشار خون، سرگیجه، سردرد و تهوع كه درشرایطبی‌غذایی پس از تمرین حادث می‌شود، باید یكی دوساعت قبل از افطار فعالیت با شدت سبكو متوسط انجام دهد. وی گفت: فعالیت بعد از افطاری می‌تواند از شدت، قدرت، سرعت و مدت بیشتریبرخوردار باشد، بنابراین ورزشكار باید بعد از افطار ودر حین فعالیت از آب و پس ازفعالیت از نوشیدنی‌هایی مثل شربت و آب میوه و پس از تمرین از غذای مختصر پروتئینی وكربوهیدراتی استفاده كند.

برچسب ها : روزه گرفتن ورزشکاران مشکلات روزه گرفتن در ورزشکاران
Read More
date شنبه 2 دی 1391
Author : Dr
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


مطالب گذشته
ابر برچسب ها
Follow Me
Today Visit :
Yesterday Visit :
Month Visit :
Week Visit :
All Visit :
Total Author :
Total Post :
Online : User
control ToolBar
User Avatar
Icon Toolbar Guest Welcome To silver-sport